THE BEST SUPPLEMENT FOR RUNNERS – STRENGTH TRAINING!

THE BEST SUPPLEMENT FOR RUNNERS – STRENGTH TRAINING!  

The results are in:: strength training is an essential supplement to a runner’s road-work.

Whether you’re training for your first half marathon or your 10th full marathon or just enjoy the occasional 5k weekend run including a strength-driven routine will not only benefit your running results but also bulletproof your body from injury.

SBX is our strength based functional training class so naturally we are inclined to say that strength helps but don’t take our word for it – read some of the evidence here – strength training improves both speed and VO2 max.  

Runners seem to have several fears about strength training 

“What will the added mass to do my times? Won’t it slow me down? To get better at running, it seems like I should just run more!”

On the contrary, here’s WHY SBX strength training may help your running goals:

  • Heightened balance and coordination (important for stride efficiency)
  • Improved speed and power
  • Improved VO2 max (cardiovascular efficiency)
  • Reduced muscular fatigue over long distances
  • Injury prevention and improved recovery through stronger muscles and connective tissue
  • Improved bone health and joint protection

The SBX strength based programme has several elements that are of clear benefit to runners who want to incorporate strength training

  • Unilateral strength – SBX strength training doesn’t use the barbell so there is an emphasis on training one side at a time (unilateral training).  This is perfect for runners as it prevents strength imbalance and also running is a unilateral sport (single leg impact and power generation) so balanced strength is critical
  • Tempo – In SBX we slow the movements down when training strength – this is called tempo training and allows for incredible strength stimulus with lower loads and lower impact and also develops improved muscle control and more core activation.  
  • Core – Running requires a solid foundation. When you run, your abdominal and back muscles fire to stabilize your spine and the SBX programme is hugely beneficial to the core.  In addition to the specific core work with TRX and bodyweight the unilateral strength training requires additional core and rotational strength work simply as part of the movement
  • Upper and Lower body focus days – Believe it or not runners require both upper and lower body strength work – our SBX strength based training has specific days to work on both independently.

If you’re a keen runner wanting to improve your performance and enhance your protection from injury then give the SBX programme a go.  We recommend 3 to 4 sessions a week making sure to include Lower and Upper body BUILD classes which are specifically strength focused.

Sign up today at right here 

أفضل تمارين تكميلية للعدائين – هي تمارين القوة!

النتائج تكمن في: تمارين القوة وهي تمارين تكميلية أساسية لوضع العداء على الطريق الصحيح.

سواء كنت تتدرب لنصف ماراثونك الأول أو لكامل ماراثونك العاشر، أو تستمتع فقط بالجري لمسافة 5 كيلومترات بين الحين والآخر في عطلة نهاية الأسبوع، مع القيام بتمارين القوة الروتينية فإن ذلك لن ينعكس إيجابا على الجري فحسب، بل سيقي جسمك أيضا من خطر الإصابات.

SBX يصنف بأنه برنامج تمرين القوة الوظيفية لدينا، لذا من الطبيعي أن نميل إلى القول أن تمارين القوة تساعد في رياضة الجري؛ ولكن لا تأخذ برأينا فقط- اقرأ بعض الأدلة هنا – حيث إن تدريب القوة يحسن كل من السرعة والسعة القصوى للأكسجين (VO2 max).

يبدو أن العدائين لديهم العديد من المخاوف بشأن تمارين القوة

“ماذا ستفعل الأوزان الإضافية لنشاطي الرياضي؟  ألن تبطئني وتؤخرني؟ والبديهي لكي أتحسن في رياضة الجري، يبدو أنني يجب أن أركض أكثر!”

على العكس من ذلك، إليك السبب في أن تمرين القوة SBX قد يحقق أهدافك في رياضة الجري:

  • زيادة التوازن والتنسيق (مهم للتحكم في الخُطوات أثناء الجري)
  • تحسين السرعة والقوة
  • تحسين السعة القصوى للأكسجين VO2 max (كفاءة القلب والأوعية الدموية)
  • تقليل الإجهاد العضلي عند الجري لمسافات طويلة
  • الوقاية من الإصابات وتحسين عملية الشفاء من خلال بناء عضلات وأنسجة ضامة قوية.
  • تحسين صحة العظام وحماية المفاصل

يحتوي برنامج SBX القائم على تمارين القوة على العديد من العناصر التي تعود بفائدة واضحة على العدائين الذين يرغبون في دمج تمارين القوة في نشاطهم الرياضي

  • تمارين القوة أحادية الجانب- لا يستخدم تمرين القوة SBX الكرات الحديدية (الباربل)، لذلك يكون هناك تركيز عند القيام بالتمرين على جانب واحد من الجسم في كل مرة (تمرين أحادي الجانب). هذا مثالي للعدائين لأنه يمنع اختلال توازن القوة، وأيضا الجري هو رياضة أحادية الجانب (الضغط على ساق واحدة مع توليد القوة) لذلك فإن التمتع بالقوة المتوازنة أمر بالغ الأهمية.
  • التيمبو – في تمرين SBX، نبطئ الحركات عند تمارين القوة- وهذا ما يسمى التيمبو، وهذا يسمح بتحفيز قوة كبيرة مع رفع أوزان أقل وتأثير أقل، ويخلق أيضا تحكما أفضل في العضلات، ويحسن من عملية التنشيط الأساسية اللازمة.
  • عضلات البطن– الجري يتطلب أساسا متينا. فعند الجري، تعمل عضلات البطن والظهر جاهدة على تثبيت عمودك الفقري، وبرنامج SBX مفيد جدا لعضلات البطن. بالإضافة إلى عضلات البطن المحددة مع TRX ووزن الجسم، يتطلب تمرين القوة أحادي الجانب استخدام عضلات بطن إضافية وتناوب في القوة للعمل ببساطة كجزء من الحركة.

 أيام للتركيز على الجزء العلوي والسفلي من الجسم- صدق أو لا تصدق أن العدائين يحتاجون إلى القوة والجهد من الجزء العلوي والسفلي من الجسم- إن برنامجنا SBX القائم على تمارين القوة يخصص أيام محددة للعمل على كل جزء على حد سواء وبشكل مستقل.

 إذا كنت عداء متحمس وترغب في تحسين أدائك وتعزيز حمايتك من الإصابة، فقم بتجربة برنامج SBX. نوصي بـ 3 إلى 4 جلسات في الأسبوع مع التأكد من الاشتراك في فصول (BUILD) لبناء الجسم الخاصة بالجزء السفلي والجزء العلوي، والتي تركز على القوة بشكل خاص.

قم بالتسجيل اليوم من هنا

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *